De Palaver

Al onze activiteiten vallen onder jeugdwelzijnswerk en mogen dus gecombineerd worden met één hobby!!

 

                   

 

 

De Palaver  

 

Wat is het?

 

  • Lees hier meer over de activiteiten die we doen in dit interactief en creatief babbel'café' in onze oranjerie, in de natuur, in onze tent of aan het kampvuur in onze Ankerpunttuin.

  • De jongeren krijgen heel wat tips van de begeleiders, Maar ook van elkaar Immers in deze fase van hun leven is hun brein in volle ontwikkeling.
    Ze maken de overstap van concreet naar abstract denken, met veel complexere denkprocessen als gevolg.

  •  

Wie kan meedoen?

  • De Palaver is er voor jongeren van de 2e en 3e graad van het middelbaar.

  • We werken met kleine veilige groepjes

  • Het geeft elke jongeren een boost aan zelfvertrouwen en veerkracht, wat we zo nodig hebben in onze drukke prestatiemaatschappij, die momenteel overheerst wordt door corona.

Wanneer gaat het door?

  • Tijdens het schooljaar elke maandag van 17u30 tot 19u00

  • Tijdens de schoolvakantie elke dinsdag 18u30 tot 20u

  • Vanaf 19/4

  • Inschrijven kan per sessie. Wel op voorhand een seintje geven.

  • Aansluiten kan op elk moment.
     

Hoeveel kost het?

  • Basistarief : € 30 / sessie

  • Sommige mutualiteiten komen voor een stukje tussen.

  • Ankerpunt wil zijn activiteiten voor iedereen toegankelijk maken en voorziet daarom heel wat kortingen en aangepaste prijzen. Meer info.
     

Hoe kan je inschrijven?

  • Inschrijven is verplicht voor alle activiteiten!

  • Je inschrijving is in orde na het doorsturen van het inschrijvingsformulier.

  • Gelieve het correcte bedrag te storten op BE64 7350 5110 6052 met vermelding van de naam van de deelnemer, de naam van de cursus en de (aanvangs)datum.

  • Indien je problemen ondervindt bij je inschrijving kan je contact opnemen met secretariaat@ankerpunt.be.
     

Door wie wordt het gegeven?

  • Door een professionele psycholoog, orthopedagoog, coach, ...

Extra

  • We nemen de corona veiligheidsmaatregelen in acht. Exacte richtlijnen krijg je na je inschrijving.

 

THEMA'S

Thema's gaan zowel over het hier en nu als over hun toekomst, vrienden, welke weg ze willen inslagen.
- De metacognitie (leren) neemt een spurt. Dus zullen ze ook nadenken over studiemethodes en technieken.
- Op deze leeftijd worden ze veel zelfstandiger. Hun kijk op de wereld is niet altijd dezelfde als die van hun ouders. Ze willen hun eigen keuzes maken. Hoe gaan ze daar op een positieve manier mee om? Wat is hun kijk op de wereld?
- Het is ook een fase van experimenteren, op allerlei vlakken. Hoe gaan ze daar voorzichtig mee om?
- Het is een periode waar emoties intenser worden. Dit gaat gepaard met heftige stemmingswisselingen. Hoe gaan ze hier mee om?
- We werken ook rond zelfvertrouwen, omgaan met faalangst, stressreductie, concentratie, veerkracht, welbevinden,...
-Mogelijke vragen bij corona:
    - Hoe gaan tieners om met de strenge coronaregels, die nu al zo lang duren?
    - Hoe gaan ze om met de nieuwe situatie in de school.
    - Zorgt onwetendheid over de leerstof voor angst en paniek?

Maar ook dat je niet altijd even sterk of stoer hoeft te zijn. Dat het oké is om eens niet oké te zijn. We kijken door een positieve bril.Hoe zien zij een kans om deze crisis aan te grijpen om de wereld mooier te maken?

Moet mijn kind/jongere dan een probleem hebben om aan deze workshop mee te doen? Neen natuurlijk niet. De activiteiten geven wel een  stevige boost aan het zelfvertrouwen van elk kind om zo vol vertrouwen en veerkrachtig door de ups en downs van het leven te gaan.

 

 

Info
Datum: 
maandag 19 april 2021, 17:30
Plaats: 
Ankerpunt
Oud-Heverleestraat 62
3001 Leuven

Doelgroep:

Inschrijvingswijze: 
  • Inschrijven is verplicht voor alle activiteiten!

  • Je inschrijving is in orde na het doorsturen van het inschrijvingsformulier.

  • Gelieve het correcte bedrag te storten op BE64 7350 5110 6052 met vermelding van naam deelnemer, cursus en de (aanvangs)datum.

  • Indien je problemen ondervindt bij je inschrijving kan je contact opnemen met secretariaat@ankerpunt.be.