Studiecoach

Jobomschrijving

– Je werkt als leerkracht/ coach binnen een interdisciplinaire groepspraktijk, waar kinderen en jongeren individueel of in een klein groepje begeleid worden. (kan zowel voor kinderen van de lagere school, als secundair en hogere studies)

– Je hebt kennis van studiecoaching om jongeren zelfstandig te leren leren. 

– Je werkt graag met kinderen, jongeren en de gezinnen en bent sociaal voelend.

– Je bent assertief en slaagt erin de leerlingen/student te motiveren of je helpt hen hun faalangst te overwinnen.

– Je werkt ook met kinderen en jongeren met leer – en ontwikkelingsstoornissen of psychologische zorgen 

– Je kan de leerlingen opvolgen en adviseren bij de organisatie van hun persoonlijke taken.

– Je zal hiervoor ook oefeningen en praktische taken voor leerlingen opstellen en hun kennis evalueren (testen, examens, huiswerk, …).

– Je kan helder communiceren met de ouders over de progressie van hun zoon of dochter en je kan constructief in dialoog gaan met de school.

– We zoeken ook leerkrachten die ofwel op het vlak van wiskunde / wetenschappen of op het vlak van talen inhoudelijke ondersteuning kunnen geven

 

Type:

Zelfstandig (hoofd – of bijberoep). Kan ook als (werk)stage of vrijwilligerswerk met onkostenvergoeding.

Deeltijds. Biij voorkeur studiecoaches die zich meerdere uren per week kunnen engageren. (naschoolse) uren overeen te komen. 

 

Duur: onbepaalde duur

Waar en  wanneer?

– De afspraken zullen plaatsvinden in de praktijk en soms op school, steeds in de regio. 
– Mogelijkheid tot werken tijdens de dag, maar ook tijdens avond/weekend. 

 

Extra

– Werken binnen een tof en dynamisch interdisciplinair team. 
– regelmatig intervisies, samen met de andere studiecoaches. Zit je met vragen over een bepaalde leerling, leerstof, method, … dan zoeken we samen met het team naar antwoorden. 
– Administratieve en inhoudelijke ondersteuning

 

Vereiste studies: leerkracht 

Je beschikt over voldoende vakkennis en –vaardigheden.

Je hebt kennis en ervaring van leren leren voor lagere schoolkinderen en leerlingen in het secundair / hoger onderwijs.

Je kan in team werken, samen overleggen, vanuit een coöperatieve grondhouding functioneren en de tweewekelijkse teamvergaderingen op woensdagavond bijwonen.

Je wil deelnemen aan de uitwerking van het pedagogische project en filosofie van de instelling