0497/746899 en 016/407757

Oud-Heverleestraat 62 - 3001 Heverlee

Home » Creatief en actief omgaan met welbevinden en sociale vaardigheden bij kinderen.

Creatief en actief omgaan met welbevinden en sociale vaardigheden bij kinderen

Workshops voor leerkrachten, therapeuten, ouders en  iedereen die met opvoeden te maken heeft.  

Introductie – en verdiepingscursussen in het Ankerpunthuis In kleine groep zodat we  ook  coachend kunnen werken

Normaal tarief 75 €/pp/sessie (3 uren)    

Tarieven dankzij ‘De Warmste Week’:   

25 euro per sessie van 3 uren   

100 euro voor vier sessies samen.

 Plaatsen beperkt. Wees  er dus snel  bij!

   

Enkele quotes:

Ik wil je langs deze weg bedanken voor de aangename, fijne, leerzame, praktische bijscholing.
Sophie (leerkracht, nascholing in Thomas More)

Ik heb deze avond met veel interesse je webinar gevolgd over het boek dat je hebt geschreven ‘he, je bent ok’. 
Ik vind jouw werk heel waardevol en wil je dus chapeau zeggen voor de mooie dingen die je met je team realiseert: zowel inhoudelijk maar ook de creatieve en positieve insteek. Daar is zoveel nood aan, met voldoende wetenschappelijke onderbouwing en toch heel praktisch. Nele  psycholoog

 

Data: Elke workshop kan afzonderlijk gevolgd worden (maar iedereen vindt het zo leuk, dat ze er zoveel mogelijk proberen te volgen!;-)

 Schooljaar 2023 – 2024

Reeks 2 (vrijdagvoormiddagen) 02/02, 23/2, 08/3  en 22/3/2024
Reeks 3 (vrijdagvoormiddagen): 03/05, 17/5, 31/5, 14/6/2024 NIEUW!

Ochtendsessies telkens van 09.00 tot 12.00 (iedereen, accent op leerkrachten, zoco,  logopedie, jeugdwerkers, therapeuten, opvoeders…) in het Ankerpunthuis in Heverlee. Op vraag komen we ook in jouw school of organisatie.

Deel 1:   Warm welkom, kennismaken, creëren van een warm klimaat, afspraken, leiderschap,
   leider van je eigen leven (CGT), pesten, zelfvertrouwen, in jezelf geloven…
 
Deel 2:  Emoties en gevoelens, eenzaamheid, rouw, verdriet, veilig plekje, vertrouwen en 
  verantwoordelijkheid, ontwikkelingsvragen (ADH)D concentreren, beweeglijkheid, 
   creativiteit, talenten, mogen jezelf zijn, anders mogen zijn, andere gewoontes, elkaar 
  helpen. Executieve functies
 
Deel 3:  Faalangst, piekeren, leerproblemen, leer – en ontwikkelingsnoden, stress: fight
   flight,  freeze, window of tolerance, Ontspannen
 
Deel 4:  Dagdromen, graag leren, complimenten geven, oplossingen zoeken, ontspannen, 
  moeilijk met veranderingen om kunnen, veranderingen toelaten , misverstanden, 
  Over misverstanden, boos worden en elkaar begrijpen. jezelf zijn en het uiterlijk… De Wondere Ommesprong
 
—En meer thema’s:   Over de Wondere Ommesprong, teamspirit, camouflagegedrag, sorry zeggen en 
  loslaten, keuzes maken, talenten inzetten, meer jezelf zijn. Over volhouden en 
  doorzetten, romantiek onder de grond, samen staan we sterk.

 

Wij komen ook graag naar jouw school tijdens een pedagogische studiedag of samen met de leerkracht een workshop met de kinderen begeleiden.

Klik op de foto of op de link , even wachten
en je ziet vrolijke leerkrachten in volle actie!
Concentratie, volgehouden aandacht

Klik op de foto of op de link , even wachten
en je ziet vrolijke leerkrachten in volle actie!
outside the box denken

Geen saaie lezing, maar zelf actief aan de slag met praktische tips en tools

“Ik ben aan de slag gegaan met het doeboek en de leerlingen zijn super enthousiast!
Net als ik trouwens. Kei tof gedaan en heel erg bruikbaar voor mijn lessen.”
Juf Kathleen

In deze workshops staat de mentale gezondheid van kinderen én leerkrachten centraal. #mogenzijwiejebent

Iedereen de handen uit de mouwen! Zo gaan we zelf aan de slag met handige tips rond psycho – educatie en toffe, zinvolle doe – opdrachten a.d.h.v  verhalen, knutselen, toneel, muziek, beweging, spelletjes, …. De activiteiten sluiten ook aan bij eindtermen sociale vaardigheden, Taal, MO…
Bij elke activiteit krijg je vele tips en opdrachten rond welbevinden, zelfvertrouwen, veerkracht en sociale vaardigheden uit o.a. psychotherapie.

  

‘Je kan het hele jaar door creatief werken aan sociale vaardigheden
en welbevinden in de klas of op school’

Het avontuurlijke dierenverhaal ‘De Wondere Ommesprong’ van Marleen Jans wordt de leidraad van ons traject.

Een tweeling, een onzekere vogel, een blinde aardling, een stuiterbal, een bange durver, een ontdekkingsreiziger en een gewoontedier gaan samen op zoek naar het geheim van de Wondere Ommesprong. Op hun tocht beleven ze knotsgekke avonturen komen ze zichzelf tegen en worden hun vriendschappen regelmatig op de proef gesteld. Kunnen ze hun queeste voltooien?…

Doel:

– Kinderen en leerkrachten wel in hun vel
– Empathie aanleren
– Klas/schoolsfeer optimaal houden of maken
– Band leerling-leerkracht versterken
– Ouderbetrokkenheid
– Positieve invloed op buitenschoolse leven
– Preventief en curatief werken rond sociale vaardigheden en welbevinden.

 
Thema’s:
– Emoties  tonen mag, omgaan met emoties, nieuwe emoties ontdekken en benoemen
– Leiderschap (positief, gedeeld), Leider van je eigen leven (cgt , ACT)
– Ontdekken,verkennen, experimenteren
– Faalangst, perfectionisme, zelfvertrouwen
– Vrienden maken en houden
– Ruzie maken, plagen, pesten, Misverstanden
– Jezelf mogen zijn, Anders zijn is helemaal oké, Adoptie, Nieuwe omgeving
– AD(H)D & ASS leer – en ontwikkelingsstoornissen
– Rouw, eenzaamheid, verdriet
– Verantwoordelijkheid, Vertrouwen,
– Denken voelen, doen, Oplossingen zoeken
– Stress, Piekeren
– Dagdromen, Ontspannen
– Falen, Fouten maken mag, Doorzetten
– Concentratie
– Camouflagegedrag
– Een welgemeende sorry
– Teambuilding
– Vastgeroeste patronen
– Nieuwe paden betreden